Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Nemám záujem o zľavy a propagačné akcie, chcem skryť lištu.

Test: Snežnice TSL Symbioz Motion 2 L

Snežnice od značky TSL podrobil záťažovému testu vo Vysokých Tatrách horolezec Radek Moravec.

Obsah

Padá rozhodnutie a aj napriek tomu, že nie je dobré počasie odchádzame do Vysokých Tatier na Zbojnícku chatu. Samozrejme so sebou berieme aj snežnice, ktorými som si tento rok urobil radosť, ale, bohužiaľ, ani v Orlických horách, kde som doma, neboli podmienky také, aby som ich mohol vyskúšať.

Charakteristika

Hmotnosť (pár): 2,23 kg
Veľkosť topánky: 41 - 50

• pružné a pohodlné
  • oceľové hroty a predný drapák
  • pohodlné viazanie so systémom Lateral Adjust
  • pružný štrukturovaný rám Hyperflex Concept
  • tvar presýpacích hodín pre ľahšiu chôdzu
  • upínací systém Flex
  • rýchlonastaviteľné pásky s račňou
  • zdvíhanie päty Easy Ascent
  • dá sa upraviť aj v rukaviciach
  • Bi-Material Strap
  • komfortné zapínanie rýchloupínacou prackou
  • absorbčná vrstva na päte (SSAS)
  • mrazuvzdorný plast

Prvé nasadenie

Ráno vyrážame z Hrebienku smer Veľká Studená dolina. Stále chumelí a snehu viditeľne pribúda každou hodinou aj metrom. Onedlho dávame dole batohy a nasadzujeme snežnice - ja svoje TSL Symbioz Motion 2 L. Chvíľu mi to trvá, pretože som si doma nastavil len jednu a druhú ladím až teraz. Ide to jednoducho a rýchlo, čo v počasí, aké je teraz, oceňujem, pretože stále chumelí a vietor silnie. Pozerám na nastavenú snežnicu a podľa meradla s číslicami nastavujem dĺžku topánky na druhú.

Viazanie

Upnutie na špičke topánky má dve voľby, na širokú alebo úzku obuv. To umožňuje pevné stiahnutie akejkoľvek topánky. Ďalšie viazanie okolo členka je naozaj skvelé. Nielenže je ohybné, ale aj celé z pružnej gumy a nehrozí (aspoň dúfam) popraskanie viazania pre mráz alebo časté používanie. Už som to na niektorých typoch videl a snežnice, ktoré ho mali z plastu, sú prakticky neopraviteľné. Dotiahnutie sa robí samo, posunom páčkou-račňou dopredu a späť, zúbky do seba zapadajú a topánka sa uťahuje veľmi rýchlo a pevne. Myslím, že na snežnice sa hodia mäkké topánky, ale mal som tvrdé horolezecké topánky a žiadny problém som pri chôdzi nemal.

Rozopínanie

Taktiež rozopínanie je ľahké. Síce som na to prišiel až na druhý deň, ale ide to jednou rukou a veľmi ľahko. Predsa len prvýkrát, keď som mal snežnice na nohách a nikto mi manipuláciu neukazoval, mi to trochu trvalo. Ale nie je to nič zložité a každý na to určite príde aj sám.

Pätka

Dobrá je aj pätka, ktorá sa dá pri stúpaní do kopca zdvihnúť. Dá sa to spraviť palicou, takže nie je potrebné sa s ťažkým batohom ohýbať alebo ho dokonca dávať z chrbta. Je to podobné ako v prípade lyží-skialpov.

Ozubenie

Samozrejme nesmiem opomenúť ani ozubenie zdola snežníc, ktoré umožňuje chôdzu po firne alebo ľade. V horách to vidím ako veľkú výhodu, pretože sa terén často mení. Chvíľami je sneh po stehná a potom sú vyfúkané miesta, kde je to zamrznuté a bolo nutné nasadzovať mačky. Týmto spôsobom človek dôjde až k nástupu, kde snežnice dá dole, pokiaľ ide loziť, ponechá si ich a berie si horolezecké vybavenie

Ďalšie užitočné vlastnosti

Pružnosť, ohybnosť a schopnosť snežníc prispôsobiť sa terénu je absolútna bomba. Neskutočná je ich pevnosť a ľahkosť. Váhu len 1,15 kg na jeden kus oceníte hlavne v hlbokom prašane pri zdvíhaní nôh aj so snehom alebo pri nosení snežníc na batohu

Malý nedostatok

Jedinou nevýhodou snežníc, čo som zistil, je to, že nemajú veľkú došľapnú plochu a pri hlbokom prašane sa aj tak boria. Tento typ je proste robený do členitého terénu a do vysokých hôr. Do nízkych hôr a rovín sa hodia klasické prašanky. Je to ako u lyží, kto chce jazdiť na zjazdovke, tak si neberie bežky. Ešte musím dodať, že cena takmer 200 eur je naozaj vysoká a pri dnešnej konkurencii môže mnoho ľudí odradiť, aj keď ide o špičku medzi snežnicami.

Video - predstavenie snežníc TSL Symbioz Motion

Hodnotenie: 85 %

• ľahké nastavenie na veľkosť topánky
  • pružné viazanie na širokú aj úzku obuv
  • ľahko sa rozopínajú
  • pätka sa dá ovládať palicou
  • uľahčujú chôdzu po firne aj ľade
  • pevné a ľahké

• vysoká kúpna cena
  • v hlbokom prašane sa boria

Záver

Snežnice TSL Symbioz Motion 2 L odporúčam všetkým, ktorí majú radi pohyb v horách a chcú si ušetriť čas a silu. Som maximálne spokojný a verím, že pri dobrom zaobchádzaní mi budú dlho a dobre slúžiť.

Užitočné odkazy:

Ďalšie zaujímavé články:

Autor: Radek Moravec

Zdroje: archív autora

TEST: Sluneční brýle Uvex Sport Style 231 2.0

Testovňa

Tester David Svoboda otestoval na svojich dlhých výletoch na bicykli okuliare značky Uvex. Stojí za to do nich investovať?

TEST: Topánky Merrell Moab 3 GTX

Dnes v našej testovni preveríme turistické topánky značky Merrell.

TEST: Batoh Salewa Alp Trainer 30+3

Testovňa

4camping je tým plný outdoorových nadšenců. Dnes pro vás naše kolegyně Míša otestovala batoh od značky Salewa.