Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

❄️Zimné výpredaje sú v plnom prúde. Využite zľavy 30% - 70% na outdoor a lyžiarske vybavenie. Prehliadnuť

Icebreaker Transparency report 4

Icebreaker, jedna z najzásadnejších značiek postavených na merino vlne, prichádza s novým Transparency Reportom. Odvážny cieľ pre rok 2023 je prostý - stať sa značkou absolútne nezávislou na plastoch


Obsah

 

Úvodník

Čo nám predstavil Transparency Report s poradovým číslom 4? Predovšetkým to, že značka Icebreaker sa stáva ešte viac EKO značkou, než bola doteraz. Že jej ciele sú síce nemalé, ale globálne veľmi dôležité. Pre pochopenie toho, čo nám celý report oznamuje, je najskôr potrebné pochopiť filozofiu tohto brandu, ich uvažovanie a históriu. Zároveň je potrebné spomenúť niektoré fakty okolo plastov, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou tohto sveta . To všetko sa viaže k Icebreaker už od začiatku, pretože ich cesta je rovnako zaujímavá, ako samotné produkty.

 

Firma, ktorá preslávila merino vlnu

Oficiálny štart tejto značky sa datuje do roku 1995. Jeremy Moon, zásadné meno tejto značky, vytvára prvú kategóriu oblečenia, ktoré je minimálne závislé na syntetickom (petrochemickom) vlákne. Odklon od umelo vytvorených vlákien je viditeľný prakticky od samého začiatku. Značka postupne rastie, expanduje do Austrálie a predovšetkým Európy, ktorá je dodnes úplne zásadným trhom pre Icebreaker . V roku 2010 tam bol predaný každý tretí kus tovaru tohto brandu .

 

Orientácia nielen na obchod, ale aj na ochranu životného prostredia a predovšetkým na samotný kľúč ich úspechu. Ovce. V roku 2007 boli jedni z prvých, ktorí sa postarali o zákaz tzv. Mulesingu (chirurgický zákrok na jahniatkach). Značka zaviedla tzv. „baacode™“, teda cestu od ich oblečenia až na konkrétnu farmu, odkiaľ ich vlna pochádza. Už v roku 2014 prišla firma s technológiou TENCEL™, teda prvými vláknami na rastlinnej báze. Dnes už 25-ročný proces prepojenia s prírodou bol ešte kompaktnejší než doteraz. Víziou Icebreaker sa stáva úplná nezávislosť na syntetických vláknach, ktoré chcú nahradiť inými, tými na čisto rastlinnej báze.

Je dôležité, že značka Icebreaker je veľkým hráčom na trhu s oblečením. Ich úspech je obrovský a o to väčší vplyv majú všetky zmeny, ktoré firma robí. Prirodzene vznikajú nasledovníci, ktorí sa nechávajú inšpirovať víziou čistej budúcnosti . Sveta, na ktorý budeme hrdí, keď ho odkážeme našim deťom.

Jordi Beneyto-Ferre / Senior Manager Global Innovation, Icebreaker:


“Natural solutions can be part of the Earth’s ecosystem and allow us to grow responsibly. The decisions we take today, will have an impact on the future of our children. I want to leave them a world to be proud of,” says Jordi. “We’ve convinced ourselves that technological progress is good at any cost. It’s time to find a balance.”

 

Firma vydáva od roku 2017 Transparency Reporty, teda plne transparentné zverejnenie ich dodávateľského reťazca, zásad, postupov a štruktúry. Funguje plné partnerstvo s farmármi, týkajúce sa ekonomického stavu, sociálnych a životných podmienok (tzv. Growers Club). V roku 2017 podpísala firma zmluvu na 100 miliónov dolárov s farmármi produkujúcimi merino vlnu, na Novom Zélande. Icebreaker sa predáva vo viac ako 5 000 obchodoch v 50 krajinách sveta prostredníctvom veľkoobchodov, maloobchodných predajní Touch Lab a platforiem elektronického obchodovania.

 

Fakty okolo plastov a ich vplyv na životné prostredie

Nielen v Icebreaker si uvedomujú, že proti premnoženiu plastov treba bojovať. Prirodzený rozklad plastu sa odhaduje na 500 – 1000 rokov, pričom na celom svete sa každú minútu nakúpi milión plastových fliaš – alebo 20 000 za sekundu.


Textilný priemysel je druhým najväčším prispievateľom k plastovému odpadu (po obalovom priemysle), kde sa ročne vyprodukuje 42 miliónov ton. Aj vďaka covid pandémii navyše produkcia plastov raketovo vzrástla, a to až trojnásobne.


Existuje riešenie ako produkciu plastov obmedziť. Cieľom Icebreaker je podľa aktuálneho Transparency Report 4 jediné, stať sa do roku 2023 firmou úplne nezávislou na plastoch . K tomu firme zostáva "posledných 9%" (ako sami priznávajú, sú to výzvy - elastna pre spodnú bielizeň a nylón pre ponožky).

 

Zásadné fakty z Transparency Report 4

Za posledný rok bolo pod značkou Icebreaker predaných 1.3mil kusov 100% prírodných produktov. Neuveriteľných 91% tvoria čisto prírodné vlákna z celkovej spotreby (pričom o 65% narástol podiel 100% prírodných produktov v kolekcii, rozdiely medzi rokmi 2020 a 2021).


Tri ikonické kolekcie v sezóne jeseň/zima 2021, konkrétne Tech Lite, Quantum a ZoneKnit™, prejdú na 100% prírodné merino .

 

Do roku 2023 bez plastov

Plán, ako to dosiahnuť, už existuje.

  • Elastan a Nylon na prírodnej báze – spolupráca s poprednými producentmi elastanu a dodávateľmi vhodných surovín (napr. semien ricínu obyčajného), čo zaručí udržateľnosť a transparentnosť celého dodávateľského reťazca - od farmy až po priadzu.
  • Partnerstvo so SPINNOVA – prepojenie s fínskym start-upom, ktorý je skutočným pionierom vo vývoji nových prírodných materiálov, výsledkom bude zmes merina a celulózových vlákien.
  • Regeneratívne poľnohospodárstvo – spolupráca s farmármi na zakonzervovaní a obnove ich ekosystémov s cieľom zaradiť do r. 2023 do tohto programu 100% všetkých farmárov spolupracujúcich s Icebreaker.
  • Visačky – náhrada štítkov na priekrčníkoch a bočných švoch, čo zaistí iba 100% merino pôvod (potlač na organickú bavlnu).

.

 

Užitočné odkazy

 

Autor: Radek Martinek

História značky Hanwag

O značkách

Z malej dielne v Nemecku až na vrcholy hôr celého sveta. Značka Hanwag oslavuje 100 rokov. Prečítajte si niečo o jej histórii a tiež o tom, čo má značka v pláne ďalej.

E9 - od lezcov pre lezcov

O značkách

Je prvou značkou zaoberajúce sa módou pre lezcov. Táto značka, ktorá bola založená v roku 1998 bývalým majstrom sveta v boulderingu Maurom Calibanim, využíva extravagantné a unikátny dizajn, ktorý je inšpirovaný kreatívny energiu Maura. Ten využíval oblečenie ako prostriedok, ktorým mohol umelecky prejaviť. Ako inšpiráciu využíval predovšetkým lezenie na pieskovcových skalách, ktoré sa nachádzajú v okolí jeho domova.

E9 výrazne ovplyvnila lezeckú módu a stala sa inšpiráciou aj pre mnoho ďalších výrobcov lezeckého oblečenie. Hlavnými myšlienkami Maura aj značky E9 sú kreativita, sloboda a odvaha. Značka navyše kladie veľký dôraz na ekológiu, preto sú všetky výrobky vyrobené 100% v Taliansku s minimálnym znečistením životného prostredia.

Kolekcia stanov Outwell Select Collection

O značkách

Kolekcia stanov Outwell Select Collection pre rok 2021 ponúka širokú škálu modelov a veľkostí. Táto kolekcia rodinných stanov kombinuje inovatívny dizajn, vzdušný priestor a ľahký prístup. Kolekcia zahŕňa celkom 8 stanov, z ktorých si vyberie naozaj každý.

Vyberáme pre vás

Pletená dámska stredná vrstva, ktorá vás spoľahlivo zahreje, to je Chamuera ML Jacket Women od značky...

 126,00 (15.09 %)  106,99

Pridať do košíka

Pánska mikina Under Armour Rival Fleece Big Logo HD je vyrobená z extra mäkkého materiálu s veľkým podielom...

 57,00 (19.3 %)  46,00

Pridať do košíka

Pánska celozapínacia mikina ku krku. Funkčné športové mikina Torez II od firmy Progress má otvory na...

 88,00 (20.47 %)  69,99

Pridať do košíka

Pánsku celorozopínaciu mikinu s kapucňou Under Armour Rival Fleece FZ Hoodie možno využiť ako druhú vrstvu...

 61,00 (21.31 %)  48,00

Pridať do košíka

Pánska mikina The North Face Drew Peak Crew je pohodlná mikina, ktorá vás zahreje počas chladných večerov...

 76,54 (20.32 %)  60,99

Pridať do košíka