Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Nemám záujem o zľavy a propagačné akcie, chcem skryť lištu.

Eurotrip - 1. mesiac: Z Čiech do Talianska

Berkovcov na bicykloch už nejaký ten piatok sledujeme a tento rok s touto sympatickou rodinkou podnikneme niekoľkomesačnú cestu naprieč Európou. V tomto článku mapujú svoje putovanie z Čiech do Talianska.

Obsah

Deň D je tu. Je 30. marca 2019 a my sa vydávame na cesty, minimálne na ďalší polrok. Od babičky vyrážame spolu s našimi mamkami. Jedna nás odprevadí do Prahy a druhá až do Salzburgu.

Hrdý partner Berkovcov na bicykloch

Každý začiatok je ťažký

Prvé metre nás vydesia. Bicykle sú naozaj poriadne naložené a pekne ťažké. Ale stačí pár km a nohy si začínajú zvykať. Počasie nám praje a svieti nám slniečko. V Prahe sa odpája Verčina mamka a zvyšok zostavy pokračuje do Podolia na kompu cez Vltavu. Prvý deň je cieľ Beroun, kde nám nocľah poskytne kamarát.

Ani šumavský sneh nás nezastaví

Druhý deň je o poznanie chladnejší a hlavne už začínajú kopčeky. Tie nám dávajú pekne zabrať a tak po 60 km staviame stan kdesi v lese. Musíme si zvykať, že už to nebude len rovinka ako vlani v Škandinávii. Ďalšiu noc spíme v Prachaticiach v skvelom apartmáne Křišťanka, ale ďalšiu noc už sme len v stane. Dni i noci sú chladnejšie, ale s tým sme rátali, keď vyrážame na začiatku jari. V Novom Údolí na Šumave nás dokonca prekvapí sneh a nie je ho málo. Ten mizne až pár kilometrov po prekročení hraníc do Nemecka.

Hor sa do Álp

Úžasná jazda po zrušenej železnici nám berie dych, ktorý ale musíme rýchlo nájsť, aby sme vyšliapali kopčeky cestou do Passau. Konečne vidíme v diaľke Alpy a cesta do Salzburgu už je celkom rovinatá. Tu nás opúšťa druhá mamka a my pokračujeme k Alpám. Jeden deň musíme zostať v kempe v Sankt Johann im Pongau, pretože predpoveď sľubuje dážď a 7 stupňov a my už musíme stúpať do priesmyku Bad Gastein v 1100 m n.m. Ďalší deň vyzerá lepšie a tak šliapeme, tlačíme, fučíme, ale nakoniec to zvládame. Hore je potrebné sa previezť vlakom cez horu, pretože tu nie je cesta a aj autá tu preváža vlak. Po 15 minútach vystupujeme v Malnitz a hurá dolu z kopčeka a potom podľa Drávy až do Villachu.

Z Rakúska a do kopca

Ráno sa lúčime s Rakúskom a stúpame k hraniciam s Talianskom. Je to síce do kopca, ale ide sa ľahko vďaka miernemu sklonu. Dojem z cesty od rána kazí silný dážď a chlad. Všade, kde sa dá schovať, na chvíľu zastavujeme. Popoludní prestáva pršať a my po zrušenej železničnej trati cesty Alpe Adria dochádzame na úžasné nocovište pri rieke.

Pohostinné Taliansko

Ďalej naša cesta vedie Pádskou nížinou na západ. V Taliansku nachádzame cez sociálne siete hneď niekoľko našincov, ktorí nám ponúkajú nocľah, a tak s radosťou prijímame. Niekoľko nocí strávime tiež u talianskych priateľov z cyklocestovateľskej komunity. Ochutnávame veľa druhov cestovín, pizzy, sviatočnú Colombu, nasávame veľkonočnú náladu a kocháme sa talianskym vidiekom. Prechádzame vinicami a malebnými dedinkami, ale tiež historickou Veronou.

Video - Eurotrip - 5. deň, Opúšťame Česko

Nasledujúca zastávka Francúzsko

Jediné, čo nám naruší idylku, je pád Verči, pri ktorom si zranila koleno. Preto skracujeme trasy, kým jej bude lepšie. To nám dáva možnosť poznať viac miestnych ľudí. Máme za sebou 24 dní, v nohách 1500 km a už len 300 km nás delí od Francúzska. Ale o tom až nabudúce.

Berkovcov na bicykli môžete sledovať aj prostredníctvom ich FB stránok alebo na kanále Youtube.

Ďalšie články od rodiny Berkových:

Zdroje: archív autora

Kempovanie uprostred prekrásnej korutánskej prírody

Cestopisy a reportáže

Dovolenku pod stanom nemusíte tráviť len v Čechách. Krásne miesta na kempovanie nájdete aj na juhu Rakúska, kam sa teraz spolu vydáme.

Putovanie po Indii - 6. časť: Cigánsky stan

Baťožkarovo putovanie Indiou sa blíži k svojmu konci. Rozlúčime sa s ním (ako inak) vo veľkom štýle.

Putovanie po Indii - 5. časť: Indická svadba

Cestopisy a reportáže

Kopec dobrého jedla, pitia, skvelá hudba a zábava až do skorých ranných hodín. Svadby proste musí milovať každý! Ale zažiť pravú indickú svadbu, to sa len tak niekomu nepodarí.