Stan pre 2 osoby Coleman Darwin 2+
- Hmotnosť:
- 4200 g
- Materiál konštrukcie stanu:
- laminát (fibreglass)
- Materiál podlahy:
- Polyethylen
- Materiál tropika:
- Polyester
113,90 €
Nie je skladom
Tunelová durawrapová konštrukcia stanu pre dve osoby Trimm Spark je veľmi ľahko postaviteľná. Nesie priedušný vnútorný stan s tropikom odolným do 4000 mm vodného stĺpca. Do priestrannej apsidy uložíte všetko vybavenie, ktoré máte na svojich cestách so sebou. Celková nízka hmotnosť stanu ho predurčuje na turistiku, pešiu turistiku, cestovanie, aj pre vodákov.
Platí pre stan osekaný o zbytočné časti (napr.: kolíky navyše, obal, spálňa atď.).
Uvádza, pre koľko osôb je stan/hamaka určená. Pri stanoch nezahŕňa batožinu a iné vybavenie. Preto venujte pozornosť počtu predsienok alebo apsid, prípadne si vyberte stan, ktorý je o niečo priestrannejší na uloženie batožiny. Hojdacie siete sú k dispozícii v jednolôžkovej (pre 1 osobu) alebo dvojlôžkovej (pre 2 osoby) veľkosti. Rozdiely medzi nimi sú v nosnosti a rozmeroch.
Ujasnite si dobre pred kúpou nového stanu, na aký typ akcií budete stan najčastejšie používať.
„Kupolový typ (iglu) je najpoužívanejšou samonosnou konštrukciou s jednoduchou výstavbou. Geodetický typ k. je určený do extrémnych podmienok, konštrukcia sa kríži s prútmi vo viacerých bodoch, čo vedie k vyššej pevnosti a stabilite. Tunelový typ k. sa stavia pomocou prútov, ktoré sa nekrižujú. Efektívne využíva vnútorný priestor a pri dobrom ukotvení poskytuje vysokú odolnosť proti vetru. Jednoplášťový stan, ktorého konštrukcia pozostáva z dvoch pevných tyčí umiestnených v strede prednej a zadnej steny. V konštrukcii nafukovacích stanov boli tyče a prúty nahradené vzduchovými tubusmi, vďaka čomu sa dajú ľahko postaviť aj objemnejšie rodinné stany, ale je potrebná pumpa alebo kompresor s kompatibilným nástavcom. Samorozkladacie riešenie prináša veľmi rýchlu a jednoduchú stavbu, väčšie rozmery balenia a horšiu manipuláciu pri skladaní. Teepee/Jurty majú atypickú konštrukciu poskytujúcu veľký spoločný priestor pri vysokých nákladoch a väčšej hmotnosti.
Laminát (sklolaminát) je najlacnejší a najpoužívanejší materiál s nízkou životnosťou (nevyhovuje mu častá manipulácia) a vyššou hmotnosťou. Durawrap/Duraflex/Wrapflex je vylepšený laminát, ale výrazne pevnejší s jasne viditeľným kosoštvorcovým krížom na povrchu. Duralové tyče sa najčastejšie používajú v ultraľahkých stanoch, hlavnou výhodou je nízka hmotnosť a vysoká odolnosť. Oceľové konštrukcie sú vhodné pre obytné stany a stanové prístrešky, majú vysokú odolnosť, nosnosť, ale aj hmotnosť. Karbón/kevlar je absolútne najľahší materiál, tyče nájdete v doplnkovej ponuke len niekoľkých výrobcov expedičných stanov na svete. Trekingové palice/lavinové vybavenie sú konštrukčne netradičné, ale na prenocovanie úplne postačujúce, výhodou je nižšia celková hmotnosť.
Väčšinou vyjadrená hodnotou vodného stĺpca = ako veľkému objemu vody daný materiál odolá pred tým, než začne presakovať. Udávaný v milimetroch. Dôležitejšie parameter než odolnosť tropika.
Tropiko = vrchná časť dvojplášťového stanu. Charakterizovaná vodným stĺpcom = schopnosť materiálu odolávať tlaku vody. Udávaný v milimetroch.
Používa sa predovšetkým pre rodinné stany, kde sa kladie dôraz na úžitkový priestor a pohodlie. Viac spální znamená viac súkromia a väčšiu variabilitu vnútorného priestoru.
Pri stanoch pre 1-2 osoby stačí jeden vchod, takýto stan je ľahší a vhodnejší na turistiku a expedície. Stany pre 2 a viac osôb je lepšie vyberať s viacerými vchodmi. Viac vchodov znamená lepšie vetranie, pohodlnejšie vystupovanie zo stanu, ale aj vyššiu hmotnosť.
Už od roku 2000 ponúka plzenská značka Trimm vhodný pomer medzi kvalitou a cenou v oblasti outdoorového oblečenia a vybavenia - ponúka stany, spacáky, karimatky, batohy a tašky. Všetko je starostlivo navrhnuté v súlade s najnovšími módnymi trendmi s využitím najmodernejších technológií a materiálov pre zaistenie správnej funkcie a pohodlia.
Slovo "trim" má svoj pôvod v plachtení - trimovanie plachiet na lodi obnáša starostlivú prácu pre nastavenie správneho smeru a rovnováhy tak, aby loď ľahko a rýchlo vyrazila vpred.